Hastalarımızı iyileştirmek için en ideal koşullarda, eksiksiz bir bakım hizmeti sunmak Koç Üniversitesi Hastanesi olarak hedeflerimizin başında sıralanıyor. Türkiye Cumhuriyeti kanun ve yönetmelikleri ve Dünya Hasta Hakları Bildirgesi kapsamında, hizmet çıtamızı mümkün olan en yüksek standartlarda tutmak için çalışıyoruz. En ideal ortamda, en konforlu, güvenli ve özenli şekilde sağlık hizmetinden faydalanabilmeniz için hasta ve hasta yakını hakları ve sorumlulukları konusunda da büyük hassasiyet gösteriyoruz. Yukarıda söz edilen kanun, yönetmelik ve düzenlemeler ışığında hazırlanan hasta ve hasta yakını hak ve sorumluluklarını aşağıda okuyabilirsiniz. Bu konudaki her türlü sorunuzda, hastane çalışanlarımız size yardımcı olmaktan mutluluk duyacaklardır.

Hastanemizdeki Hasta Hakları Ofisimizden, (850) 250 8 250 (Dahili: 20620-20640-20623) telefon numaramızdan ya da hastahaklari@kuh.ku.edu.tr e-posta adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz.


HASTA VE HASTA YAKINLARININ HAKLARI

 


Bakım Hizmeti Alma Hakkı:


Hastanemizde tıbbi özen, ilgi ve saygı görerek güvenli bir ortamda bakım hizmeti almak, hakkınızdır. Bakım hizmetinizi, inanç ve değerlerinize saygı gösterilerek, hiçbir şekilde ayrımcılığa maruz kalmadan alabilirsiniz.
 

Sağlık Hizmeti İle ilgili Bilgilendirilme Hakkı:


Tanı, tedavi ve bakım sürecinize ilişkin tüm konularda detaylı bilgi edinmek, hakkınızdır. Sağlık hizmetinden ne şekilde faydalanabileceğiniz ve size verilecek sağlık hizmeti ve bununla ilgili size sunulabilecek imkânlar, olası destek tedavileri riskler vb. konularda bilgilendirilirsiniz.

Diğer taraftan size bakım veren personeli tanıma, sağlık hizmetinizle ilgili yapılan planlama hakkında bilgi alma, tedavi süreciniz boyunca dilediğiniz zaman ikinci görüşe başvurma hakkınız saklıdır.

Hastamızın ya da yetkili kıldığı başka birinin, ilgili tıbbi kayıtlarına uygun bir zaman boyunca ulaşma hakkı vardır.

 

Tedavi Sürecine Aktif Şekilde Dahil Olma ve Doktor Seçme Hakkı:


Tanı ve tedavi sürecinize ilişkin tüm kararlarda söz sahibi olmak ve karar verme aşamalarına katılmak, hakkınızdır.

Hastanemizdeki imkanlar çerçevesinde uzmanlarımızca önerilen tedaviye katılabilir ve tedavinizin devam etmesini talep edebilirsiniz.

Sağlığınıza ilişkin güncel durum ve mümkün olan tedavilerle ilgili bilgi edindikten sonra uygulamayı reddetme hakkınız var. Ayrıca sağlık hizmetinizi uygulayacak personeli seçebilir ya da değiştirilmesini talep edebilirsiniz.


Onay Verme Hakkı:


Uygulanması planlanan tüm cerrahi/girişimsel işlemler konusunda öncelikle detaylı bilgi edinmek, aydınlatılmış onay vermek ve işlemin sadece bu koşullarda gerçekleşmesine müsaade etmek, hakkınızdır.

Hastanemizden ve tıbbi sağlık hizmetlerinizden sorumlu hekim ve diğer sağlık personelimizden, verilecek medikal bakım ve uygulama öncesinde, bu sürece ilişkin detaylı bilgi paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

Sizin ve yakınlarınızın veya yetkili kıldığınız isimlerin uygulamaya/işleme dair olası bütün riskleri, yararları ve seçenekleri bilmesi hakkınızdır.


Özel Hayata Saygı ve Mahremiyet Hakkı:


Özel hayatınızın korunması ve mahremiyetinize saygı gösterilmesini istemek, hakkınızdır. Koç Üniversitesi Hastanesi’nde etik değerlerimiz gereği hastalarımızın mahremiyetlerinin, özel hayatlarının korunmasıyla ilgili çok titiz davranılmaktadır. Hastalarımız, sağlık hizmetlerimizden yararlandıkları süreç boyunca mahremiyetlerine saygı gösterilmesini, kişisel bilgilerinin gizli ve güvenli şekilde korunmasını, sadece izin verdikleri koşullarda, onay verdikleri kişilerle paylaşılmasını talep edebilirler.  
 

Şikâyet ve Takdir Hakkı:


Aldığınız sağlık hizmetinizle ilgili sorunlarınızı, eleştiri ya da takdir ettiğiniz yönleri, öneri ve iyi temennilerinizi paylaşmak, hakkınızdır.  Bu paylaşımlarınız için Koç Üniversitesi Hastanemizin ‘Yatan ve Ayaktan Hasta Memnuniyet Anketi’ni doldurabilirsiniz. Ayrıca Hasta Hakları Ofisimizle her zaman iletişime geçebilirsiniz.



HASTALARIMIZ VE HASTA YAKINLARININ SORUMLULUKLARI


 

Sağlık Durumunuz ve Aldığınız Sağlık Hizmetleri Hakkında Bilgilendirme

Koç Üniversitesi Hastanesi ekibimiz, hastanemize başvuru yaptığınız zaman, bu başvuruya neden olan sağlık sorunlarınız, geçirdiğiniz hastalıklar, daha önce hastanemizden aldığınız sağlık hizmetleri ve ilaçlarınız konusunda hekimlerimizi ve sağlık personelimizi eksiksiz ve doğru bilgilendirmenizi bekliyor.


Sağlık Hizmeti ve Tedavi Süreçlerinize İlişkin Bilgilendirilme

En ideal şekilde bakım ve tedavi hizmetini sağlamak amacıyla hastalarımızın ve yakınlarının tedavi amaçlı yapılan uygulama ve işlemlerle ilgili ekibimizle eksiksiz ve doğru bilgileri paylaşmalarını bekliyoruz.
 

Sağlık Hizmetlerine İlişin Kararlara Katılım

Eksiksiz ve doğru bilgilendirmeniz ışığında uzmanlarımız ve sağlık personelimiz, tanı ve tedavi sürecine ilişkin en ideal ve etkili önerilerde bulunmak ve tedavinizi ve/veya ilaçlarınızı belirlerken sizin için en uygun olana karar vermek amacındadırlar. Bu süreçte alacağınız sağlık hizmetine ilişkin kararlarda katılımcı olmanızı bekliyoruz.


Sağlık Çalışanlarımızın Önerdiği Tedavi ve Uygulamaya Uyum Gösterme

Önerilen tedavi ve bakım hizmetinin daha etkili ve yararlı olması için karar alma sürecine sizin de katılmanızı önemsiyoruz. Bilhassa tedavi yöntemine ilişkin süreci eksiksiz ve doğru şekilde anlamanız çok önemli. Yeterli bilgi almadığınızı düşünüyorsanız ya da endişeleriniz varsa ekibimize bildirmenizi bekliyoruz. Sağlık ekibimizin uygulamanızı istediği yönergelere uygun davranmanızı, ilgili tedavi planını uygulayamadığınızda ekibimize haber vermenizi istiyoruz.
 

Hastane Kurallarımız ve Uygulamalarımız

  • Hasta, hasta yakını ve ziyaretçilerden hastanemizdeki hastaların güvenliği, sağlığı ve konforu için hastane kural ve uygulamalarına uygun davranmalarını bekliyoruz.
  • Hastane ziyaret saatlerimiz şöyle: 09:00 - 22:00. Yoğun Bakım ve Pediatri servislerimiz için bu saatler farklılık gösterebilir. Hastalarımızın konforu ve güvenliğini korumak adına odalarda en fazla iki ziyaretçi kabul edebiliyoruz.
  • Koç Üniversitesi Hastanesi’nde sigara içilmesi yasaktır.
  • Cep telefonları, sağlık bakım için kullanılan teknik donanıma zarar verebiliyor; Telefonları mümkün olan en az sıklıkta kullanmanızı, özellikle odalarda ve giriş katlarında, girişte telefonla konuşmanızı rica ediyoruz.
  • Hasta sağlığı ve güvenliğini korumak amacıyla hastanemizde çiçek kabul edilmiyor.
  • En ideal ve konforlu atmosferi sağlamak amacıyla hastalarımızın birbirlerinin gizlilik, mahremiyet ve sessizlik gereksinimlerine saygı duymalarını bekliyoruz.
  • Hastanemiz çevre dostudur. Doğal kaynaklarımızın etkin kullanılması, atık azaltılımı ve ayrıştırılması amacıyla düzenlenen hastane içi uygulamalara uygun davranılmasını bekliyoruz.